Schurq

Scoor dit jaar nog met marketing automation tijdens de feestdagen

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

Het einde van het jaar en de feestdagen naderen. Dit is bij uitstek dé tijd om nog net even de omzet te verhogen voor de jaarwisseling. Maar jij bent niet de enige die dit denkt. De concurrentie groeit enorm deze maand en de advertentie inkopen kunnen hierdoor (een stuk) duurder worden. Heb je geen budget om mee te gaan in deze verhogingen en ben je bekend met marketing automation? Maak dan slim gebruik van deze tool door meer succes uit je bestaande campagnes te halen.

Wij delen 3 tips die je snel kunt implementeren om deze laatste maand nog alles uit marketing automation te halen!

Marketing automation tijdens de feestdagen

1. Zet een extra marketing automation campagne op
December is dé feestmaand van het jaar. Hier kun je mooi op inspelen met marketing automation. Je kunt een speciale kortingsactie voor de feestdagen opzetten. Bijvoorbeeld een code die men kan verzilveren op jouw website.

Stappenplan:
1. Maak een e-mail aan met de actie;

2. Maak een actiepagina aan, waar men de code kan invullen om te verzilveren. Verwijs hiernaar in de e-mail van stap 1;

3. Stel in marketing automation triggers in zodat men een bevestigingsmail ontvangt wanneer de code is verzilverd. Vermeld in deze mail ook waar en hoe zij de code kunnen gebruiken.

4. Stel in marketing automation triggers in dat men een herinneringsmail ontvangt wanneer de code bijvoorbeeld na een week nog niet gebruikt is of bijna verloopt.

2. Gebruik marketing automation ter ondersteuning

Heb je al advertentiecampagnes aanstaan of gepland voor de feestdagen? Dan kun je marketing automation ter ondersteuning gebruiken. Bijvoorbeeld wanneer men via een advertentie gegevens achterlaat inclusief e-mailadres. Dan kun je deze opvolgen met marketing automation.

Stuur per mail nog een extra kortingscode of een andere boodschap. Hierdoor genereer je meer kliks en conversies. Door marketing automation alleen in te zetten wanneer de campagne voor de ontvanger het meest relevant is, verhoog je het rendement op jouw campagnes.

Extra tip: gebruik voor de verandering eens een video in je e-mail. Een video die bijvoorbeeld exclusieve beelden bevat van jouw organisatie achter de schermen.

3. Maak gebruik van een countdown timer

Om de urgentie van jouw kortingsactie of evenement te benadrukken, kun je een countdown timer gebruiken in je mail. Door urgentie toe te voegen, zal de lezer sneller geneigd zijn om te converteren. Je kunt de timer bijvoorbeeld laten aftellen in dagen, uren en/of seconden tot aan kerstavond.

Marketing automation tijdens de feestdagen

Nog niet bekend met Marketing Automation?

Je vindt hier meer informatie over marketing automation of bekijk onze blogs.

Geinteresseerd? Neem contact op met onze marketing automation specialisten!

Contact button SearchUser

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Lysanne Paulus
|
2 minuten

Google Consent Mode V2

|
Guido Sombroek
|
4 minuten

Server Side Tagging simpel uitgelegd

|
Guido Sombroek
|
5 minuten

Dé SEO handleiding om jouw organische vindbaarheid te verbeteren