Schurq

SearchUser organiseert groot online marketing event in combinatie met tophandbal wedstrijd Nederlands Damesteam

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

SearchUser organiseert groot online marketing event in combinatie met tophandbal wedstrijd Nederlands Damesteam

In samenwerking met Google, het NHV, Cocoa From Ghana en Gemeente Almere

De IT-revolutie zorgt voor grote veranderingen binnen de sportbranche. In Amerika is al 95% van de baseball-stadiums voorzien van Beacons, grote partijen als Youtube, Twitter en Periscope zetten groot in op livestreaming van sport en 50% van de bedrijven in Amerika doet aan marketing automation. Dit, samen met de maatschappelijke trends, zorgt voor nieuwe concurrentie uit een andere hoek. Het is hierdoor voor bedrijven onvermijdelijk om hun marketingstrategie onder de loep te nemen en te wijzigen. En hier wordt op 17 maart de aandacht op gevestigd.

Ex-topsporters Matthijs Vink en Dirk Tuip, eigenaren van het performance online (B2B) marketingbureau SearchUser, namen het initiatief om de (sport) branche te inspireren. In samenwerking met Google, het NHV, Cocoa From Ghana en Gemeente Almere organiseren zij 17 maart a.s. een groot online marketing event voor de sportbranche in het Topsportcentrum Almere. Tijdens dit event leren (B2B)bedrijven, clubs en sponsoren hoe zij online media kunnen inzetten voor meer omzet, naamsbekendheid en/of inschrijvingen.

Bereik, marketing automation en conversie

Samen met een team van 20 marketeers zorgen Dirk en Matthijs er dagelijks voor dat B2B klanten meer business halen uit hun websites en social. Hun kennis en ervaring weten zij te vertalen richting de sport. Zij hebben hun expertises o.a. al bewezen binnen de sport bij de Nederlandse Handbaldames en Marathon.nl.

“Wij willen (B2B) bedrijven, clubs, bonden, merken en webshops attenderen op het belang en de mogelijkheden van online media. Je kunt veel meer traffic genereren dan je waarschijnlijk zelf denkt. Om vervolgens marketing automation in te zetten en je jouw digitale fan/klant sneller overhaalt tot conversie”, aldus Matthijs.

Tijdens het evenement ‘De toekomst van online marketing’, zullen Dirk en Matthijs hun kennis delen.

Partners en sprekers

Dirk en Matthijs zijn niet de enige sprekers. Ook de andere partners komen aan het woord en delen hun kennis en ervaringen.

Google
Google zet zich in om alle informatie ter wereld te organiseren en universeel toegankelijk en bruikbaar te maken. Daarom is Google op de hoogte van alle ontwikkelingen, ook in de online wereld. Boudewijn Elsenburg zal deze kennis tijdens het event vertalen naar tips hoe u als sportbedrijf, club of sponsor kunt inspelen op de nieuwste ontwikkelen.

Cocoa From Ghana
Cocoa From Ghana is net als SearchUser trotse sponsor van het Nederlands dames handbalteam. Joost Bellaart vertelt zijn verhaal over de propositie en resultaten die behaald zijn met de hoofdsponsoring van het Nederlands dames handbalteam

Nederlands handbal verbond
Het NHV is de overkoepelende organisatie voor de sport handbal in Nederland met maar liefst 57.000 leden. Handbal is de afgelopen jaren steeds populairder geworden, mede dankzij de grote successen van het Nederlands dames handbalteam. Voor het sportevent hebben zij de Deense handbalbond uitgenodigd. Namens deze bond zal Anita Kristiansen 4 cases toelichten van succesvolle online sponsortrajecten. Het NHV heeft het ook mogelijk gemaakt dat bezoekers aan het einde van het event een wedstrijd van de Nederlandse handbaldames tegen IJsland kunnen bijwonen.

Overige sprekers zijn Oud-olympisch judoka Patrick van Kalken. Patrick zal zijn geheim over personal branding delen en

Dankzij Gemeente Almere is het mogelijk om het evenement te organiseren op deze ideale locatie, waar ook de Oranje dames na afloop hun wedstrijd tegen IJsland zullen spelen.

Aan het eind van het event en voor de wedstrijd is er een mogelijkheid om te netwerken. De wedstrijd zal starten om 19.30.

Inschrijving

Wil jij er vrijdag 17 maart bij zijn? Tickets bestellen en een overzicht van het volledige programma, kunt u vinden op https://searchuser.nl/detoekomstvanmarketinginsport

Tickets bedragen €35,- incl. een hapje, drankje en de wedstrijd Nederland-IJsland.

Voor de early birds, bedragen de tickets de komende 2 weken €35,-. Daarna bedragen de tickets €50,-.

Bestel jouw ticket voor: 28-2-2017 

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Lysanne Paulus
|
3 minuten

Customer Data Platform (CDP): Van lead naar klant

|
Shannah de Ruijter
|
2 minuten

Short video’s

|
Lysanne Paulus
|
2 minuten

Google Consent Mode V2