Schurq

Zo publiceer je content direct in zoekresultaten van Google

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

Zo publiceer je content direct in zoekresultaten van Google

 

Google mijn bedrijf

Google Posts is een nieuwe functie van Google die (nu ook kleine) bedrijven in staat stelt om content direct in de zoekresultaten van Google te publiceren. Google Posts nu beschikbaar voor alle bedrijven met een Google Mijn Bedrijf-account. Hiermee geeft Google gebruikers de mogelijkheid om bijvoorbeeld artikelen, acties en evenementen aan de rechterkant van de zoekmachine te publiceren en de eigen organisatie op deze manier te promoten.

Hoe werkt Google Posts?

Google Posts is gekoppeld aan Google Mijn Bedrijf. Dit is een gratis onderdeel van Google waar je informatie over je bedrijf kunt publiceren. Denk hierbij aan informatie over: openingstijden, locatie(s), foto’s en recensies. Recent is het dus óók mogelijk om hier content in de vorm van Google Posts aan toe te voegen. Wij leggen je in vier korte stappen uit hoe je deze functie instelt voor jouw bedrijf:

1. Log in bij Google Mijn Bedrijf

Google mijn bedrijf
2. Klik op Locatie beheren


locatie

3. Ga naar berichten in het linker menu of klik op bericht maken in de tweede balk

Google posts maken

4. Klik op de blauwe button met de tekst bericht maken

Je kunt de post nu instellen op de gewenste manier. Het is mogelijk om een foto, tekst en verschillende call-to-actions als: reserveren, registreren, bestellen en bekijk aanbod toe te voegen. Als je de post hebt gemaakt, klik je op ‘voorbeeld’ om een voorbeeld van de post te bekijken. Tevreden? Klik dan op publiceren rechts bovenin je scherm.

Wij hebben deze nieuwe optie natuurlijk direct getest. Hieronder zie je hoe de post het eruit komt te zien.

Google post example searchuser

Wanneer je via Google zoekt op (in dit geval) onze bedrijfsnaam, dan zie je de Google Posts aan de rechterkant onder de overige bedrijfsgegevens verschijnen.

Wat ons betreft een mooie toevoeging om extra informatie over jouw bedrijf via de zoekmachine te publiceren.

Let op: Google Posts blijven ongeveer zeven dagen online en daarna komen ze te vervallen. Je moet dan dus weer nieuwe Google Post toevoegen.

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Chantal Tol
|
5 minuten

The Cookieless Era (4/4): de Facebook Conversion API

|
Chantal Tol
|
5 minuten

Blogreeks (4/9): De Omnichannel Ads Funnel

|
Chantal Tol
|
4 minuten

The Cookieless Era (3/4): server-side tagging