Facebook en Google steunen het MKB met advertentietegoed
Facebook en Google steunen het MKB met advertentietegoed
|
Leestijd 2 minuten
Door Shannah de Ruijter
Een hoop bedrijven hebben het financieel zwaar door de coronacrisis. Van alle kanten ontstaan er mooie initiatieven om elkaar te steunen in deze moeilijke tijd. Dit geldt ook voor Facebook en Google. Zij kondigden allebei aan bedrijven te ondersteunen met een advertentietegoed. Bedrijven zetten hun eigen marketing al snel on-hold als er bespaard moet worden. Veel advertentiecampagnes worden gepauzeerd. Met het advertentietegoed kan dit mogelijk beperkt worden.
Facebook subsidie
Facebook geeft het MKB een steuntje in de rug tijdens deze moeilijke tijd van COVID-19 door $100 miljoen aan subsidie en advertentietegoed aan te bieden. Tot wel 30.000 MKB-bedrijven in meer dan dertig landen waar Facebook actief is, kunnen in aanmerking komen voor deze subsidie. Om jouw bedrijf aan te melden moet je aan een aantal voorwaarden voldoen:
Het bedrijf moet bestaan uit twee tot vijftig werknemers;
Het bedrijf moet minimaal een jaar actief zijn;
Het bedrijf moet door COVID-19 tegen uitdagingen aanlopen;
Het bedrijf moet gevestigd zijn op een locatie of in de buurt van een locatie waar Facebook actief is.
$340 miljoen aan Google Ads-tegoeden beschikbaar voor het MKB die in het afgelopen jaar een actief account hadden. Deze tegoeden kunnen tot eind 2020 worden gebruikt.
$250 miljoen aan advertentiesubsidies om de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en meer dan 100 overheidsinstanties wereldwijd te helpen vitale informatie te verspreiden over COVID-19.
$20 miljoen aan Google Cloud-tegoeden voor academische instellingen en onderzoekers voor het bestuderen onder andere vaccins en andere manieren om COVID-19 te bestrijden.
Vragen over het advertentietegoed?
Neem dan contact op met onze specialisten. Zij kunnen je helpen bij vragen of het aanvragen van de subsidie.