Schurq

De 7 B2B marketing trends in 2017

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

Het nieuwe jaar is begonnen, dat betekent dat er diverse lijsten ontstaan die vooruitblikken op 2017. Dit keer is B2B marketing aan de beurt. Welke trends zullen we in het nieuwe jaar tegenkomen op het gebied van B2B marketing?

Wij hebben een lijst opgesteld met de 7 belangrijkste B2B trends in 2017:

1.LinkedIn advertising groeit door

Er wordt verwacht dat in 2017 het aantal advertenties op LinkedIn sterk zal groeien - een groei van maar liefst 23 procent. Heb je hulp nodig bij het opzetten van LinkedIn advertising? Neem contact op met onze advertising specialisten.

2. Steeds meer B2B-marketeers starten met marketing automation

Voor ons B2B-marketeers is leadgeneratie de belangrijkste focus. Wil je je leads goed opvolgen, dan dien je marketing automation te gebruiken. Op dit moment zet slechts 30% van de Nederlandse B2B-marketeers marketing automation in. In 2017 zal hier nog zo een 23 procent bijkomen. 15 procent geeft aan nog geen idee te hebben over het gebruik van marketing automation.

marketing automation gebruik B2B marketing
Behoor jij tot die 15%? Lees hier meer over marketing automation en onze case study hoe wij marketing automation hebben ingezet om gerichte leads te verzamelen. Blijf niet achter! Haal meer uit je business met marketing automation.

3. Google Adwords blijft een favoriet
Een groot gedeelte van de B2B-marketeers maakt gebruik van betaalde vormen van online adverteren om leads te genereren. Zoekmachine marketing is hierbij nog altijd de meest gebruikte vorm. Op dit moment geeft 70 procent van de B2B-marketeers de voorkeur aan Google AdWords.

Google Adwords

Lees in deze case study hoe wij Google Adwords in hebben gezet voor een van onze klanten.

4. Webinars als nieuw leadgeneratie kanaal
Door online webinars in te zetten kun je in de B2B wereld heel eenvoudig leads genereren. Op dit moment maakt nog maar 24 procent van de B2B-marketeers in Nederland hier gebruik van. In 2017 wil maar liefst 32 procent van de B2B marketeers webinars gaan geven. Het lijkt er dus op dat webinars veel populariteit aan het winnen zijn. Echter zijn we nog niet zover als de Amerikaanse B2B-marketeers. Hiervan zet al ongeveer 58 procent webinars in.

5. De geschiktheid van websites voor mobiel
Dit punt hebben wij ook al aangekaart in ons vorige blog. En in dit blog geven wij nogmaals aan dat het erg belangrijk is om deze trend op te volgen! Het aantal mobiele website bezoeken stijgt steeds verder. Het is daarom M-E-G-A belangrijk om je website mobile friendly te maken. Op dit moment is 19% van de websites dit nog niet.

Zorg ervoor dat jouw website niet binnen die 19% valt… Bekijk jouw website kritisch en pas aan indien nodig. Hulp nodig? Ons webteam kan je hierbij helpen. Klik hier om contact met hen op te nemen.

6. CRM-systemen zijn een belangrijk onderdeel binnen B2B
Op dit moment maakt al 70 procent van de B2B-marketeers in Nederland gebruik van een CRM-systeem. De meest gebruikte CRM-systemen zijn Salesforce (21%), Microsoft Dynamics (10%) en PerfectView (8%).

CRM gebruik B2B marketing

Bij SearchUser maken wij gebruik van Marketing Automation software met een ingebouwd CRM-systeem. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op.

7. Contentmarketing belangrijke pijler
Om aan leads te komen zijn er natuurlijk websitebezoekers nodig. Contentmarketing is hierbij erg belangrijk en eigenlijk onmisbaar in je B2B-marketingstrategie. Meer dan de helft van de B2B-marketeers hebben dit al door (61%) en zetten content marketing in. De VS loopt echter al, zoals in de meeste gevallen, op ons voor met 89%. Wij verwachten dat ook in Nederland het gebruik van content marketing al stijgen in 2017.

De focus ligt in 2017 vooral op leadgeneratie

Als je alle bovenstaande punten samenvat, kom je eigenlijk tot één conclusie en dat is dat de focus in 2017 vooral ligt op leadgeneratie. Dit is als B2B marketeer natuurlijk ook je ‘main goal’. Meer leads, betekent meer business! Bovenstaande trends dragen ieder op hun eigen manier bij aan de leadgeneratie.

Heb je hulp nodig bij het genereren van leads? Wij helpen je graag!

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Lysanne Paulus
|
3 minuten

Customer Data Platform (CDP): Van lead naar klant

|
Shannah de Ruijter
|
2 minuten

Short video’s

|
Lysanne Paulus
|
2 minuten

Google Consent Mode V2