Schurq

CASE STUDY | stijging verkoop “Womanizer” door aparte Adwordscampagne met eigen website

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

De Womanizer is een relatief nieuw en uniek product dat maar weinig bereik en verkopen kreeg via de webshop. SearchUser hielp bij de optimalisatie van de website Womanizer.nl en heeft een gerichte Adwords en Shopping campagne opgezet. De resultaten waren geweldig:

  • Stijgende verkoop aantallen
  • Kosten per verkoop sterk verminderd
Womanizer.nl

Womanizer.nl is een trendy, vrouwvriendelijke webshop met het ‘Product van het jaar’; de Womanizer! De Womanizer is niet zomaar een sextoy. Het is het eerste product dat niet met vibraties werkt, maar met een innovatieve luchtdruk techniek. Womanizer.nl presenteert de nieuwste Womanizers. Zij hechten veel waarde aan een uitstekende kwaliteit van hun producten, een stijlvolle en verleidelijke uitstraling en een Top klantenservice.

Womanizer.nl en SearchUser

SearchUser is gevraagd door Womanizer.nl om de online positie te verstevigen en traffic naar de webshop te sturen. Wij hebben Womanizer.nl o.a. geholpen met:

  • Online marketing strategie - website optimalisatie
  • Google Adwords campagne opzet en beheer
  • Google Shopping
  • Google Adwords training
Onze aanpak

Ondanks de exclusiviteit van de Womanizer leverde het product maar weinig verkopen op. Bovendien waren de kosten voor een verkoop te hoog. Het doel van Womanizer.nl was dan ook om meer verkopen tegen lagere kosten te genereren. SearchUser heeft er voor gekozen om voor dit ene product de webshop om te bouwen en heel gericht verkeer hierheen te leiden middels een specifieke Adwords en Shopping campagne.

Het resultaat

Het succes van deze opzet werd al snel duidelijk. Sinds de livegang is de verkoop met 375% gestegen! De orders op Womanizer.nl stromen binnen. Terwijl de verkopen stijgen, dalen de kosten per verkoop. In vergelijking met de periode vóór de nieuwe aanpak wordt er 56% bespaard per verkoop.

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Chantal Tol
|
minuten

Blogreeks (6/9): Conversie optimalisatie

|
Chantal Tol
|
5 minuten

Blogreeks (5/9): Van onbekende bezoeker naar MQV

|
Chantal Tol
|
5 minuten

The Cookieless Era (4/4): de Facebook Conversions API